Budowa platformy obsługującej proces pełnej inwentaryzacji maszyn i ich przeglądów oraz badań technicznych.
Urząd Dozoru Technicznego (UDT) jest państwową osobą prawną działającą w obszarze bezpieczeństwa urządzeń technicznych w oparciu o szereg aktów prawnych, przede wszystkim ustawę z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym. UDT kontynuuje ponad stuletnią tradycję polskiego dozoru technicznego. UDT posiada 10 oddziałów terenowych oraz 22 biura, rozmieszczonych na terytorium całej Polski.
Celem projektu było stworzenie systemu umożliwiającego komunikację z urzędem przedsiębiorcom i osobom prywatnym posiadającym urządzenia techniczne wpływające na bezpieczeństwo obywateli. Platforma obsługuje proces pełnej inwentaryzacji maszyn, ich przeglądów oraz badań technicznych. Aktualnie system posiada zarejestrowanych 490 000 urządzeń i przetwarza ponad 300GB danych. W ramach projektu zostały również zrealizowane usługi hostingu (SaaS).
Korzystanie z portalu eUDT znacznie ogranicza konieczność obcowania z papierowymi dokumentami, jest więc o wiele bezpieczniejsze pod kątem sanitarnym, a także szybsze i wygodniejsze – dzięki portalowi eUDT istnieje możliwość elektronicznego złożenia wniosku w zakresie działalności UDT, a także otrzymania protokołu i decyzji bez konieczności wychodzenia z domu. Wymagane jest jedynie posiadanie profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego. To obecnie najbezpieczniejszy i najprostszy sposób załatwienia spraw z UDT.
Dzięki eUDT Urząd Dozoru Technicznego jest otwarty 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Do końca maja na portalu zarejestrowało się już kilka tysięcy firm, a inspektorzy UDT wystawili ponad 80 tysięcy dokumentów elektronicznych.
Korzyści dla klienta
- Współdzielenie informacji na temat infrastruktury klienta objętej dozorem z uwzględnieniem terminów badań, przeglądów, certyfikacji, wraz z mechanizmami planowania,
- Możliwość przeprowadzania inspekcji urządzeń na bieżąco przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa podczas wykonywania tych czynności,
- Minimalizacja ryzyka poprzez ograniczanie kontaktu bezpośredniego,
- Automatyzacja procesów obsługi spraw przez Biuro Obsługi Klienta z wykorzystaniem mechanizmów elektronicznych formularzy wraz z autentykacją Użytkowników oraz mechanizmami cyfrowego podpisu,
- Udostępnianie elektronicznych wersji dokumentów formalnych dotyczących rozliczeń (faktury i rachunki) i inspekcji (protokoły z badań i decyzje),
- Najwyższy poziom bezpieczeństwa przechowywanych decyzji administracyjnych, protokołów i raportów z badań oraz pozostałej dokumentacji związanej z urządzeniami bez konieczości dodatkowej ochrony czy archiwizacji,
- automatyzacja wymiany informacji związanych z działalnością usług dobrowolnych, szkoleniowych oraz dotyczących usług laboratoryjnych.
Potrzebujesz więcej informacji na temat projektu?
Zostaw nam swój adres e-mail, a my prześlemy Ci więcej szczegółów.