Podstawowym celem wdrożenia nowego oprogramowania dla dużej sieci sklepów handlowych było usprawnienie procesów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem franczyzowym oraz przegotowanie odpowiednich narzędzi IT umożliwiających dalszy rozwój firmy.
Wdrożenie przeprowadzono w największej sieci niewielkich sklepów spożywczych typu convenience działających w Polsce na zasadzie franczyzy. Należy do niej ponad 6, 5 tys. sklepów prowadzonych przez przeszło 5 tys. franczyzobiorców.
Kontrakt z siecią sklepów spożywczych obecnych na terenie całego kraju, dotyczył opracowania i wdrożenia nowego systemu wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem. Nowe oprogramowanie umożliwiło zbieranie danych analitycznych, które następnie wykorzystano do bardziej optymalnego zarządzania i planowania logistycznego. Wdrożony przez zespół Axians SAP Business Warehouse pozwolił na zintegrowanie wielu obszarów sprzedaży detalicznej i logistyki, która jest kluczowa w zarządzaniu siecią franczyzową.
Podjęte działania w ramach wdrażania systemu SAP BW oraz SAP R/3 – wspomagającego decyzje w ramach zarządzania siecią oraz dystrybucją – dotyczyły ulepszenia przepływu informacji między sklepami (tzw. workflow), wprowadzenia aplikacji analitycznych SAP, implementacji niezbędnych modułów oraz wdrożenia dedykowanych dla handlu detalicznego modułów logistycznych SAP dotyczących zaopatrzenia, obrotu towarowego i sprzedaży.
Korzyści dla klienta
- Optymalizacja procesów biznesowych i działań operacyjnych,
- Wzrost wydajności pracy poszczególnych działów,
- Oszczędność czasu pracowników i kadry menadżerskiej,
- Łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji o firmie dla użytkowników systemu,
- Zwiększenie poziomu kontroli zapasów dla każdej placówki,
- Wzrost możliwości elastycznego działania (szybsze reagowanie w sieci na zachodzące na rynku zmiany oraz oczekiwania Klientów),
- Zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku.
Potrzebujesz więcej informacji na temat projektu?
Zostaw nam swój adres e-mail, a my prześlemy Ci więcej szczegółów.