mSCAN (mobile-SCAN) to autorski system Axians rozwijany od wielu lat we współpracy i w odpowiedzi na potrzeby biznesowe sieci handlowych w Europie. Rozwiązanie należy do klasy Personal Shopping Systems (PSS) i przeznaczone jest dla różnego typu obiektów handlowych, obsługujących duże wolumeny klientów o złożonym koszyku zakupowym. Aplikacja wspiera działania operacyjne, mające na celu budowanie i podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami firmy handlowej oraz przynosi wymierne korzyści w obszarze operacyjnym poprzez zwiększenie efektywności linii kas.
Unikalne cechy
Na bazie systemu mSCAN możliwe jest rozwinięcie dodatkowych funkcjonalności wspierających kolejne procesy biznesowe realizowane w sieci handlowej np. wsparcie dla inwentaryzacji i queue-busting.
mSCAN jest rozwiązaniem spójnym i zintegrowanym, gromadzącym dane o transakcjach kupujących, które mogą zostać wykorzystane do analizy zachowań zakupowych. Pozwala to na podjęcie różnego rodzaju aktywności wzmacniających pozytywne doświadczenia i emocje klientów, budując ich przywiązanie do sklepu.
Zaoferowanie kupującym rozwiązania typu Personal Shopping System wspiera strategiczne cele sieci handlowej zarówno w obszarach operacyjnych, jak i marketingowych, koncentrujących się na retencji wybranych grup klientów. Narzędzia do self-scanningu pomagają także w budowaniu pozytywnej i długotrwałej relacji oraz zaufania w odniesieniu do klientów generujących największe zyski.
To także możliwość optymalizacji różnorodnych programów promocyjnych, np. w formie kuponów rabatowych czy przecen spersonalizowanych pod danego klienta.
Technologie z jakich budujemy rozwiązanie
Rozwiązanie jest zbudowane w oparciu o technologie udostępniane przez platformę MS Windows Server, MS SQL Server, MS .NET, a w jego tworzeniu wykorzystywane są narzędzia programistyczne dostępne na platformie Microsoft – MS Visual Studio.
Oprogramowanie wyposażone jest także w uniwersalne interfejsy umożliwiające prostą i szybką integrację z dowolnym systemem kasowym wykorzystywanym przez sieć handlową oraz z wybranymi systemami back-office.
Oprogramowanie mSCAN działa w architekturze rozproszonej, w której każdy sklep wykorzystuje autonomiczną aplikację. Istnieje też techniczna możliwość scentralizowania systemu.
Możliwe formy współpracy
W ramach usługi wdrożeniowej, zespół Axians zapewnia dostosowanie systemu i konfigurację aplikacji w oparciu o sformułowane przez Klienta założenia biznesowe. Uruchomienie systemu mSCAN wymaga integracji z systemem kasowym oraz systemami wspierającymi pracę sieci handlowej w obszarze back-office.
Oprogramowanie mSCAN obejmuje wiele modułów funkcjonalnych realizujących różne zadania biznesowe związane z obsługą procesu zakupów.
Główne komponenty rozwiązania to:
- Moduł Zarządzania Autoryzacją Klienta,
- Moduł Zarządzania Promocjami/Rabatami,
- Moduł Zarządzania Bazą Produktową,
- Moduł Zarządzania Urządzeniami Skanującymi,
- Moduł Raportowy,
- Moduł Monitorowania i Administracji Systemem.
Korzyści biznesowe
- Stworzenie elastycznej organizacji, która sprzyja rozwojowi innowacyjności.
- Niezależny od miejsca pracy bezpieczny dostęp do zasobów firmy.
- Zapewnienie ciągłości działania organizacji poprzez zastosowanie nowoczesnych mechanizmów bezpieczeństwa.
- Skrócenie czasu reakcji i usprawnienie procesów decyzyjnych na każdym szczeblu organizacji, dzięki łatwemu dostępowi do danych.
- Ułatwienie monitorowania, nadzorowania i zarządzania urządzeniami końcowymi przez zastosowanie jednej platformy wspierającej szerokie spektrum rozwiązań.
- Istotne oszczędności na kosztach powierzchni biurowych dzięki pracy zdalnej.
- Odciążenie kadry managerskiej z konieczności monitorowania obecności pracowników i skoncentrowanie się na strategicznych celach organizacji.
Dlaczego Axians
- Gwarancja sprawnej realizacji na wszystkich etapach uruchomienia cyfrowego miejsca pracy.
- Przy zachowaniu ścisłej współpracy z klientem, budowa bezpiecznych scenariuszy wdrożenia.
- Wysokie kompetencje pracowników Axians, poświadczone certyfikatami.
- Wsparcie 24/7.
- Możliwość dalszej rozbudowy i rozwoju dzięki skalowalności oferowanych rozwiązań.
- Znajomość najnowszych dostępnych technologii.
- Zdalne wsparcie Klienta i jego użytkowników końcowych.
- Zachowanie ciągłości działania przez zastosowanie mechanizmów wysokiej dostępności systemów oraz ochrony danych.