Oferowana przez Axians usługa sieci mobilnych polega na uruchomieniu redundantnej infrastruktury telekomunikacyjnej zapewniającej bezpieczną i bezprzewodową komunikację bankomatów z centrum rozliczeniowym, niezależnie od miejsca ich lokalizacji. Usługa obejmuje także serwis urządzeń na terenie całego kraju z gwarancją usunięcia awarii w ciągu 4 godzin w trybie 24/7/365.
Zakres usługi
W ramach rozwiązania oferowanego przez Axians budowane są dwa ośrodki telekomunikacyjne: główny i zapasowy. W procesie tym wykorzystywane zostają dedykowane, zdublowane, stałe łącza cyfrowe, które umożliwiają komunikację pomiędzy poszczególnymi operatorami GSM, a siecią banku (również w celach serwisowych). Konstrukcja głównego centrum jest w pełni redundantna – w przypadku wystąpienia awarii części urządzeń lub łączy telekomunikacyjnych zapewnia jego pełne, nieprzerwane funkcjonowanie. W sytuacji zdarzenia noszącego znamiona katastrofy lub w celach konserwacyjnych system umożliwia automatyczne lub ręczne przekierowanie całego ruchu transakcyjnego do centrum zapasowego.
- Zapewniamy dostęp do pełnej informacji na temat dostępności świadczonych usług tworzonych na podstawie danych pochodzących z systemu monitorującego
Technologie z jakich budujemy rozwiązanie
Wdrożenie obejmuje między innymi dostarczenie routerów do transmisji danych w sieci GSM i zainstalowaniu ich w bankomatach klienta. Ich wyposażenie w dwa gniazda kart SIM umożliwia podłączenie do sieci dwóch niezależnych operatorów telekomunikacyjnych. Zastosowanie w urządzeniach zaawansowanych mechanizmów śledzenia transmisji danych daje natomiast możliwość automatycznego przełączenia się w razie potrzeby na alternatywną sieć, co gwarantuje niemal 100% ciągłość działania łącza.
Wykreowanie u wszystkich operatorów GSM usługi Prywatnego APN-u zapewnia przesyłanie danych z pominięciem publicznej części sieci GSM, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo połączeń. Dzięki wsparciu dla funkcji Firewall i IPsec z routerów zainstalowanych w bankomatach, zestawiane są szyfrowane tunele VPN do centrów telekomunikacyjnych banku, a także kreowana jest polityka bezpieczeństwa sieci. Zapewnia to poufność transmisji w obrębie całej infrastruktury operatorów telekomunikacyjnych.
Usługa sieci mobilnych bankomatów gwarantuje obsługę na najwyższym poziomie bezpieczeństwa.
Główna zaleta proponowanego przez Axians rozwiązania to zastosowanie technologii bezprzewodowej, która umożliwia błyskawiczne uruchomienie nowych łączy do bankomatów praktycznie w każdym wybranym przez klienta miejscu. Jest to przydatne zwłaszcza w kontekście bankomatów sezonowych lub tych wykorzystywanych podczas imprez okolicznościowych (targi, koncerty, wydarzenia kulturalne), odbywających się często w plenerze. Urządzenia po zakończeniu okresu największego zapotrzebowania mogą zostać w łatwy i szybki sposób relokowane do innych, bardziej strategicznych lokalizacji.
Korzyści biznesowe
- Wysoka elastyczność w bieżącym zarządzaniu lokalizacjami poszczególnych bankomatów
- Optymalne wykorzystanie poszczególnych urządzeń w ramach sieci
- Gwarancja dostępności usług dla klientów banku, dzięki zapewnieniu nieprzerwanego funkcjonowania głównego centrum telekomunikacyjnego, nawet w przypadku awarii części urządzeń lub łączy
- Łatwa rozbudowa i skalowalność systemu do zarządzania siecią bankomatów
- Poufność transmisji danych również w obrębie infrastruktury operatorów telekomunikacyjnych
- Zwiększone bezpieczeństwo połączeń zapewnione przez przesyłanie danych z pominięciem publicznej części sieci GSM
Dlaczego Axians
- Helpdesk i serwis urządzeń na terenie całego kraju z czasem usunięcia awarii do 4 godzin przez 365 dni w roku 24/7
- Doświadczony zespół posiadający kompetencje w przeprowadzaniu podobnych wdrożeń
- Niezawodna sieć telekomunikacyjna, utrzymywana na poziomie SLA 99,5%, dostarczana kompleksowo przez jednego dostawcę, wraz z usługami potrzebnymi do jej sprawnego funkcjonowania
- Gwarancja ciągłości działania na poziomie bliskim 100%
- Autoryzowany partner firm: Cisco, F5, SolarWinds