SEM Software
SEM to elastyczny i skalowalny software, który maksymalizuje możliwości zaawansowanej infrastruktury pomiarowej w najwyższych standardach bezpieczeństwa. Platforma SEM oferuje także narzędzia do usprawnienia obsługi klienta i monitorowania systemu. Najważniejsze funkcje platformy SEM to zarządzanie infrastrukturą AMI, obejmująca konfigurację, status i wyświetlanie mapy urządzeń – GIS, zarządzanie danymi, informowanie o alarmach i zdarzeniach poprzez e-mail lub sms, bezpieczeństwo uprawnień, raportowanie oraz monitoring AMI i SLA.
System umożliwia interoperacyjność oraz komunikację z licznikami i urządzeniami firm trzecich.
Technologie z jakich budujemy rozwiązanie
HES (Head End System) – to usługa serwisowa, która odbiera strumień danych metrycznych dostarczanych z powrotem do narzędzia poprzez AMI. Systemy typu head-end przeprowadzają także walidację ograniczonej ilości danych przed udostępnieniem ich innym systemom na żądanie lub przekazaniem danych do innych systemów.
MDM (Meter Data Management) to software które przechowuje i zarządza danymi dostarczanymi przez inteligentne systemy pomiarowe. Są to głónie dane dotyczące użytkowania i zdarzeń, które są importowane z serwerów czołowych zarządzających gromadzeniem danych w systemach zaawansowanej infrastruktury pomiarowej (AMI) lub automatycznych odczytów liczników (AMR).
Unikalne funkcje systemu SEM
- szybka i niezawodna obsługa dla połączeń P2P oraz P2M
- obsługa różnych protokołów komunikacyjnych
- obsługa komunikacji z urządzeniami zainstalowanymi na obszarach wiejskich oraz miejskich
- zdalny odczyt
- dynamiczna konfiguracja taryf
- zdalna aktualizacja oprogramowania infrastruktury AMI
Korzyści biznesowe
- Wysokie bezpieczeństwo
- Raportowanie i łatwy eksport do XLS, DOC, CSV, XML, PDF i HTML
- Automatyzacja procesów
- Powiadomienia o alarmach i zdarzeniach poprzez e-mail lub sms
Dlaczego Axians
- Doświadczenie we wdrożeniach w administracji publicznej i instytucjach użyteczności publicznej
- Własna metodyka wdrożenia rozwiązania branżowego, która znacznie zmniejsza ryzyko i koszty implementacji
- Dedykowany dział wsparcia i utrzymania systemów w trybie 24/7/365
- Ogólnopolska sieć serwisowa, gwarantująca wysoki poziom dostępności usług