Firma Axians zakończyła główny etap wdrożenia zintegrowanego systemu POS (Point Of Sales) na Stadionie Poznań. W sobotę, 8 lutego odbył się pierwszy mecz, podczas którego kibice korzystający ze stadionowej strefy gastronomicznej zostali obsłużeni przy pomocy nowego rozwiązania informatycznego.
Wdrożenie na Stadionie Poznań zostało podzielone trzy etapy. W pierwszym instalacją objęto salę koncertową, w kolejnym restaurację, w ostatnim zaś kioski na koronie stadionu. Wszystkie prace zajęły firmie Axians 6 tygodni. W tym czasie dostarczono sprzęt i wdrożyło, jeden z najbardziej innowacyjnych systemów sprzedaży gastronomicznej. W ramach kontraktu z operatorem stadionu – spółką Marcelin Management, Axians odpowiada także za dostawę serwerów wraz z oprogramowaniem, dostarczenie i wdrożenie licencji oprogramowania TCPOS, instalację stanowisk kasjerskich, drukarek fiskalnych i terminali płatniczych Firma jest także odpowiedzialna za testy konfiguracyjne, dostosowanie oprogramowania pod specyficzne wymogi obiektu sportowego i powdrożeniowe wsparcie pracowników stadionu.
W nowym systemie współpracować ze sobą będzie w sumie 330 urządzeń (kas, drukarek fiskalnych, terminali płatniczych, szuflad kasowych). Pracować będzie na nim nawet 100 pracowników punktów gastronomicznych na stadionie. Szacuje się, że – dzięki nowemu rozwiązaniu będą mogli oni obsłużyć nawet 240 transakcji na minutę.
– Zdecydowaliśmy na wymianę systemu gastronomicznego, żeby zwiększyć bezpieczeństwo realizowanych na Stadionie transakcji handlowych oraz skrócić czas obsługi klienta. Wdrożone przez Axians rozwiązanie, ma szereg funkcjonalności, które zabezpieczają nas przed potencjalnymi przerwami, które mogą się pojawić podczas oferowania usług gastronomicznych w trakcie imprezy masowej. Jednym z kluczowych dla nas elementów, było automatyczne przechodzenie systemu w tryb offline. Wdrożone na Stadionie Poznań rozwiązanie nawet w przypadku braku dostępu do sieci nie tylko pozwala na kontynuację sprzedaży, ale co najważniejsze nie wymaga od naszych kasjerów czy managerów właściwie żadnych dodatkowych działań – mówi Filip Brzóska, Dyrektor ds. Finansowych z firmy Marcelin Management.
System POS to zarówno sprzęt jak i oprogramowanie do obsługi sprzedaży, wraz z przygotowaną dokładną analizą potrzeb przedsiębiorstwa oraz doradztwem i pełnym wsparciem przy wyborze optymalnego rozwiązania dla całej firmy. Obecnie, rozwiązania technologiczne stosowane w POS zapewniają dużym i małym firmom większą niż do tej pory elastyczność, kontrolę i rozumienie potrzeb klienta oraz obsługę różnych kanałów sprzedaży.
Systemy POS w gastronomii są dziś podstawowym elementem prowadzenia tego typu biznesu. Według danych Grand View Research z 2019 roku, światowy rynek terminali płatniczych w punktach sprzedaży ma osiągnąć do 2027 r. wartość niemal 126 miliardów dolarów i będzie rósł w tempie 7,5% (CAGR). Rośnie też zapotrzebowanie na terminale POS z wieloma funkcjami oprócz samego przetwarzania płatności, jak zarządzanie zapasami, CRM, planowanie i grafiki dla pracowników, raportowanie.