Wydolność i sprawne działanie narzędzi informatycznych to kluczowe kwestie w funkcjonowaniu cyfrowej organizacji – odpowiednio dobrany zakres wsparcia to realne korzyści, wpływające na efektywność pracy i procesów.
Cyfrowe miejsce pracy wymaga zmiany przyzwyczajeń nie tylko na poziomie sposobu wykonywania obowiązków, ale także bardziej świadomego podejścia do procesów i zabezpieczania informacji. W tym wszystkim niezbędne jest wsparcie odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów, którzy zapewnią przede wszystkim sprawne działanie urządzeń użytkowników końcowych, a tym samym ciągłość działania organizacji.
Helpdesk – jakich korzyści się spodziewać?
Najbliższa przyszłość upłynie pod znakiem optymalizacji i redukcji kosztów. Potwierdzają to zarówno dane makroekonomiczne, jak i eksperci odpowiedzialni za finanse. Menedżerowie, którzy wzięli udział w badaniu „CFO Survey 2020 – Spring Edition”, przeprowadzonym przez firmę doradczą Deloitte podkreślają destrukcyjny wpływ koronawirusa na przychody, zatrudnienie i plany inwestycyjne. Ponad 90 proc. CFO uważa, że ich działania będą koncentrować się przede wszystkim wokół redukcji kosztów.
Outsourcing usług, o którym dotychczas mówiło się w kategoriach redukcji kosztowej, w czasie epidemii stał się modelem postrzeganym bardziej przez pryzmat zapewnienia konkurencyjności. Natychmiastowa zmiana modelu pracy, w którym dominuje praca zdalna, pokazała jak ważny jest szybki dostęp do zasobów, uproszczenie procesów, czy możliwość sprawnej komunikacji zespołu. O tym, że w tak krótkim czasie nie byliśmy w stanie poradzić sobie, wykorzystując jedynie firmowe, wewnętrzne zasoby infrastrukturalne, mogą świadczyć historyczne wzrosty aplikacji internetowych, które umożliwiały swobodną pracę i choć częściowe odtworzenie „analogowej” rzeczywistości biurowej w wirtualnych warunkach.
Wsparcie ze strony partnera technologicznego powinno więc przynosić korzyści na wielu polach i wpisywać się w plan oszczędności organizacji. Z jednej strony odpowiadać na potrzeby danego przedsiębiorstwa, zarówno technologiczne, jak i finansowe. Z drugiej – powinno jak najlepiej spełniać swoją podstawową funkcję – minimalizowanie ryzyka przestoju w pracy organizacji, spowodowanego lukami w zabezpieczeniach lub nieaktualnym oprogramowaniem. A jeśli chodzi o oprogramowanie i licencje – tych systemowa praca zdalna wymaga znacznie więcej, niż tradycyjny model pracy.
Utrzymanie efektywności pracy i procesów, przy jednoczesnym spełnieniu najwyższych standardów zabezpieczeń będą kluczowe dla rentowności biznesu w najbliższej przyszłości. Stąd też wsparcie użytkowników końcowych w całym procesie wymaga solidnego zaplanowania.
Jak znaleźć odpowiednią ofertę?
Znajdź zaufanego Partnera
Na pierwszym miejscu warto postawić na zaufanego partnera, wykonującego serwis w poszanowaniu zaleceń producentów. To ważne z perspektywy żywotności infrastruktury, a także zachowania gwarancji. A dodatkowo – takiego, który na bieżąco będzie wspierał użytkowników końcowych.
Postaw na dostępność specjalistów
Kluczowym czynnikiem dla zachowania pożądanej efektywności pracy jest dostępność wykwalifikowanych specjalistów – zdalnie wykonujemy obowiązki w różnych godzinach, a praca zmianowa wpisana jest w specyfikę działalności wielu organizacji. Przejęcie części obowiązków administracyjnych przez zespół Partnera technologicznego oraz udostępnienie użytkownikom dedykowanego punktu kontaktu w znaczny sposób redukuje liczbę zgłoszeń do wewnętrznego działu IT. Wpłynie to nie tylko na usprawnienie działań, ale przede wszystkim optymalizację czasu pracy i kosztów.
Wspieraj użytkownika końcowego
Wsparcie użytkowników końcowych w niezawodnym działaniu sprzętu w warunkach pracy zdalnej ma bezpośrednie przełożenie na produktywność i płynność wykonywania obowiązków. To bardzo ważny czynnik wpływający na komfort pracowników, którzy zdalnie pracują w odosobnieniu – nie mogą „przejść się” do działu IT i poprosić o poradę. Przykładem pakietu, który warto wziąć pod uwagę jest oferowany przez S&T End User Support. Jego podstawowym założeniem jest zapewnienie proaktywnego oraz reaktywnego wsparcia dla wszystkich pracujących zarówno zdalnie, jak i lokalnie. Na przestrzeni lat wypracowaliśmy wiele modeli wsparcia, które odpowiedzą na potrzeby każdego przedsiębiorstwa. A to wszystko w dostosowaniu do potrzeb i założeń budżetowych klientów – tak ważnych w dzisiejszych czasach.