Z początkiem 2025 roku spółki Axians w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji uruchomiły nowy portal do obsługi zgłoszeń serwisowych, oparty na platformie ServiceNow. Kluczową rolę w projekcie odegrała firma Axians IT Solutions Poland, która koordynowała wdrożenie i wspierała pozostałe spółki w realizacji tej zmiany.
Prace nad projektem rozpoczęły się w marcu zeszłego roku i objęły implementację modułów Customer Service Management (CSM) i Field Service Management (FSM): mobilnego wsparcia dla jednostek terenowych. Oprócz dostarczenia rozwiązania projekt zakładał połączenie systemów ServiceNow i SAP – dwóch kluczowych systemów dla działalności firmy Axians – zapewniając ich dwukierunkową integrację.
Nowa jakość obsługi klienta
Głównym celem tej zmiany technologicznej było dalsze podniesienie jakości obsługi klientów Axians oraz poprawa efektywności zarządzania zgłoszeniami serwisowymi. Nowa platforma musiała być dostosowana do najbardziej skomplikowanych środowisk, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu obsługi i prostoty komunikacji. Wybór padł na ServiceNow, światowego lidera nie tylko w obszarze IT Service Management, ale także w automatyzacji procesów biznesowych i zarządzaniu przepływem pracy (Enterprise Workflow). Platforma ServiceNow oferuje kompleksowe rozwiązania do zarządzania procesami, usługami i infrastrukturą przedsiębiorstwa (Enterprise Cloud), która jest regularnie wyróżniana w rankingach Gartnera czy Forrestera.
Portal do obsługi klientów Axians oparty na platformie ServiceNow to nie tylko narzędzie – to centrum zarządzania usługami, które daje pełną kontrolę nad zgłoszeniami i ułatwia codzienną współpracę. Dużą zaletą rozwiązania jest zapewnienie klientom jednego punktu kontaktu z zespołami Axians. Nowa platforma pozwala również na automatyzację kluczowych procesów IT oraz integrację z innymi systemami wewnętrznymi, takimi jak SAP, co znacząco podnosi efektywność operacyjną i redukuje czas obsługi zgłoszeń.
Axians IT Solution Poland świadczy usługi utrzymaniowe w zakresie infrastruktury informatycznej oraz wsparcia środowisk pracy, oferując pełne zarzadzanie procesami IT, od urządzeń w centrach przetwarzania danych po wsparcie użytkowników końcowych na terenie całego kraju. Firma zapewnia wykwalifikowanych specjalistów IT o szerokich kompetencjach utrzymaniowych, certyfikowanych w najpopularniejszych technologiach na rynku.
Oprócz obsługi utrzymania infrastruktury IT, Axians specjalizuje się także w serwisie dedykowanych urządzeń m.in. w restauracjach, supermarketach czy urządzeń do sprzedaży i kontroli biletów w pociągach. Doświadczony zespół kierowników ds. usług IT, odpowiada zarówno za lokalne jak i międzynarodowe umowy utrzymaniowe, które obejmują: czynności administracyjne, przeprowadzanie zmian w konfiguracji sprzętu, proaktywny monitoring, a także realizację napraw gwarancyjnych oraz pogwarancyjnych dla powierzonych urządzeń. Klienci Axians mogą również skorzystać z audytu infrastruktury IT, który pozwala na stworzenie bazy konfiguracji sprzętu i optymalizację jego zarządzania.
Dzięki szerokiemu zakresowi usług na stałe współpracujemy z największymi bankami czy sieciami handlowymi w Polsce, zapewniając kompleksowe wsparcie techniczne dla tysięcy użytkowników. A nasi specjaliści codziennie dbają o sprawne funkcjonowanie infrastruktury IT, konfigurując komputery osobiste, urządzenia peryferyjne oraz aplikacje na nich pracujące. Klienci Axians mogą również liczyć na jeden punkt kontaktu dla pracowników zgłaszających awarie, co znacząco usprawnia procesy serwisowe i zwiększa efektywność obsługi.
Korzyści biznesowe wdrożenia
Dzięki dwukierunkowej integracji ServiceNow z wewnętrznym systemem ERP firmy opartym na technologii SAP klienci Axians zyskali przede wszystkim sprawniejszą i bardziej precyzyjną obsługę zgłoszeń. Integracja pozwoliła na lepszą kontrolę nad spójnością informacji oraz zwiększenie efektywności procesów serwisowych. Dodatkowo umożliwiła dokładniejszą kontrolę nad stanami magazynowymi i obiegiem materiałów, co pośrednio wpływa na dostępność niezbędnych części, szybsze rozwiązywanie problemów i optymalizację wykonywanych operacji.
Kluczowe korzyści z wdrożenie ServiceNow w Axians to:
- Proste składanie zgłoszeń – portal oferuje intuicyjne formularze, które pozwalają szybko i łatwo zgłosić problem, czy zapytanie. Wystarczy kilka kliknięć, by uzyskać wsparcie, bez zbędnych formalności.
- Szybka i efektywna komunikacja – dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania zgłoszeniami, każda sprawa trafia od razu do odpowiedniego zespołu, co skraca czas oczekiwania na rozwiązanie problemu.
- Bieżący podgląd statusu zgłoszenia – pełna przejrzystość na każdym etapie procesu. Użytkownik ma stały dostęp do informacji o statusie sprawy, co zapewnia kontrolę i pewność, że żaden etap nie zostanie pominięty.
- Pełna kontrola nad procesem – portal umożliwia nie tylko śledzenie statusu zgłoszeń, ale także zarządzanie zgłoszeniami, przeglądanie historii spraw oraz bieżącą aktualizację informacji.
- Dostęp do bazy wiedzy 24/7 – baza zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, instrukcje, przewodniki i samouczki. Umożliwia szybkie znalezienie rozwiązania bez konieczności oczekiwania na kontakt z zespołem.
- Automatyzacja – automatyczne procesy skracają czas reakcji, eliminują niepotrzebne opóźnienia i zwiększają efektywność obsługi.
Strategiczne partnerstwa i plany na przyszłość
Projekt został zrealizowany we współpracy z producentem oprogramowania firmą ServiceNow oraz wiodącym partnerem ServiceNow w Polsce – firmą e-Xim IT, odpowiedzialną za implementację oraz konfigurację ServiceNow. E-Xim IT, zapewnił techniczne wsparcie i sprawne przeprowadzenie procesu wdrożeniowego platformy we wszystkich czterech spółkach Axians.
Implementacja nowoczesnego narzędzia opartego na platformie ServiceNow wraz z zapewnieniem kluczowych funkcjonalności portalu jako pierwsza została przeprowadzona w polskich spółkach: Axians IT Solutions oraz Axians IT Services. Następnie w spółkach Axians w Czechach, Słowacji i Chorwacji. Zakończenie pierwszego etapu projektu miało miejsce w Pradze 26 marca 2025 podczas spotkania z przedstawicielami wszystkich uczestniczących w projekcie firm.
Pierwszy etap wdrożenia stanowił dopiero początek zmian w obszarze obsługi klientów Axians. Kolejna faza projektu, zaplanowana jeszcze w tym roku, skoncentruje się na rozwoju platformy, aby jeszcze bardziej usprawnić procesy naszej organizacji.