Wdrożenie systemu LN 10.7, w ramach projektu globalnej wymiany oprogramowania ERP w międzynarodowej grupie Luminator.
Luminator produkuje i dostarcza rozwiązania w zakresie informacji pasażerskiej, oświetlenia oraz nadzoru wideo dla transportu publicznego, kolejowego, organów ściągania i wojska.
Holding posiada spółki między innymi w Polsce, Niemczech, Szwajcarii i Szwecji. Grupa należy do jednych z pierwszych w Polsce użytkowników systemu Infor LN 10.7. Odział w Polsce realizuje bardzo szeroki zakres i wachlarz procesów, począwszy od produkcji, planowania zbytu i zaopatrzenia, po gospodarkę magazynową.
Wdrożenie nowej wersji oprogramowania w całości oparte zostało o standardowe scenariusze dostępne w rozwiązaniu Infor LN i rozszerzone o specjalizowane rozwiązania uzupełniające takie jak Infor Factory-Track.
Na szczególną uwagę zasługuje w tym przypadku sposób wykorzystywania Jednolitego Pliku Kontrolnego. Standard ten wykorzystywany był nie tylko w polskich oddziałach, ale także w strukturach zagranicznych Grupy, które zarejestrowane są jako polscy podatnicy VAT i mają obowiązek składania deklaracji w Polsce.
Zespół projektowy składał się nie tylko z przedstawicieli różnych spółek holdingu, ale również także z wielu lokalnych integratorów. Za polską część wdrożenia odpowiada firma Axians.
Potrzeby klienta
- Ustawienie Polskiej Lokalizacji w firmach z Grupy LTG,
- Dopasowanie schematów integracji do polskich wymogów,
- Wsparcie działu finansów podczas GO LIVE.
Realizacja projektu
Projekt rozpoczął się w 2019 r., a realizacja została zaplanowana w oparciu o założenia bezpośrednich spotkań projektowych. Jednak już kilka miesięcy po starcie okazało się, że sytuacja epidemiczna wymusiła przekształcenie większości prac na tryb online. Aktualnie zakończono wdrażanie 5 z 6 etapów projektu, którego koniec zaplanowany został na marzec 2022 r.
Jednym z największych wyzwań projektu było ujednolicenie procesów biznesowych w obrębie całej grupy LTG. Funkcjonujące dotychczas w różnych oddziałach produkcyjnych systemy ERP posiadany nieco inną filozofię podejścia do użytkownika, mimo że, często dotyczyły rozwiązania tych samych problemów. W ramach projektu wdrożeniowego udało się objąć jednym systemem 4 rożne zakłady produkcyjne. Objęcie różnych jednostek organizacyjnych jednym rozwiązaniem informatycznym pozwoliło znacznie przyspieszyć migrację procesów do nowej wersji.
Korzyści dla klienta
- Uproszczenie realizacji procesów finansowych dzięki objęciem wszystkich firm holdingu zintegrowanym rozwiązaniem informatycznym,
- Znaczne skrócenie procesu migracji, podłączenie do oprogramowania każdej kolejne spółki odbywa się w znacznie krótszym czasie,
- Łatwy dostęp do danych każdej firmy,
- Prosty sposób konsolidacji sprawozdań.
Potrzebujesz więcej informacji na temat projektu?
Zostaw nam swój adres e-mail, a my prześlemy Ci więcej szczegółów.